lauantaina, helmikuuta 09, 2008

Eloisa Liisa ja muita kavereita

Kulumia kuolinpesiltä


Pesäkolottelijan päivään kuuluu kaikenlaisia puuhia. Etenkin lopetus-, irtisanomis- ja muutospuuhia. Puuhastellessaan näitä pakkopullapuuhia saa nauttia erilaisista asiakaspalvelutilanteeseen liittyvistä kohtaamisista. Tai sitten ei. Kun ei niitä [asiakaspalvelutilanteita, puhumattakaan että kohtaamisia] ole.

Jos kenkään, kumpikaan, kumpainenkaan tietää millä akrobaattisella telepatikoinnilla tai tilastotiteteellisellä arvonnalla [bingo] Elisaan saa asiakkaan asioiden hoitoon edes löyhästi liittyvän yhteyden, niin kipikapi VINK,VINK!.

Puhelimella sinne ei pääse, sähköpostiin ei kahdessa viikossa kukaan vastaa ja henkilökohtainen käynti ei näillä taustatiedoilla nakita pätkääkään.

Voinko vaan [kun en tietenkään suostu just tämän laskun ääressä ähräämään äärettömiin] lakata maksamasta laskuja, kun en pääse minneen kertoon, että haluni/tarpeeni/pakkoni loppui/muuttui/uudistui jo aikoja sitten?

Jaa että miks en muka vois olla rontti anonyymi kansalainen?

Jos sähköpostissani on ruuhkaaa ja nettisaittini [itseni olella] on down. NO JUST SEMMONEN MÄ OON, mutta en olekaan pörssiyhtiö, osakeyhtiö, puhumattakaan että ASIAKASPALVELUorganisaatio.

Ei näin. Huoh, vastaa mulle Elaizaaaaaa!!!!!

10 Comments:

At lauantaina, helmikuuta 09, 2008 8:44:00 ap., Anonymous Anonyymi said...

Tuttu ongelma, jätin ylisuuret ja kolmasti reklamoidut laskut väliin maksusuunnitelmasta. Viikonlopuksi sattui eräpäivä, maanantaina gsm:n kytkivät irti. Otin yhteyttä netin yli tekniseen tukeen, pyysin yhden toisen palveluntarjoajan tekemään vaihdon asiakkaakseen ja a vot, se Elisa vastasi avaamalla puhelimen.
Muuta vastausta ei sitten tullut...

Täsmäytin itse vuoden laskutuksen erittelyistä, ynnäsin ja meilailin viitetiedoilla laskutukseen. Uuden laskun sain eilen, stemmaakin nyt. Uutta laskutettavaa oli sitten jo kertynyt, eräpäivä piruuttaan heti.
Reklamoin siitä, saa nähdä milloin gsm taas latistuu pöytäkelloksi...

 
At lauantaina, helmikuuta 09, 2008 9:29:00 ap., Blogger Allyalias said...

Ollos haastettu meemintekoon!

 
At lauantaina, helmikuuta 09, 2008 7:21:00 ip., Blogger Sun äitis said...

JP:n lailla varoittaisin, ettei Elisalta todellakaan kannata odottaa minkään väylän kautta mitään asiakaspalveluun viittaavaa. Minulla on suoraveloitussopimus, jonka ennakkoilmoitus rapsahtaa laatikkoon parin kuukauden välein. Sitten kuluu kuukausi ja samasta laskusta tulee karhu (5 €). Jollei seuraavaan viikkoon mennessä muista maksaa tätä karhuille vierähtänyttä suoraveloituslaskua käsipelillä, tulee seuraava karhu (5 €) jne.

Reklamointi ei onnistu puhelimella (sain kesällä kahdesti puheyhteyden puoli tuntia jonotettuani, mutta langan päässä typsy ei edes jaksanut kuunnella asiaani loppuun, lupasi hoitaa karhun veks seuraavassa laskussa, mutta katkaisi puhelun, ennen kuin sain tivattua, mitä hän aikoo tehdä, jottei sama virhe toistuisi jatkossa), ei s-postilla eikä palvelupisteessä ihmiselle ongelmasta kertomalla.

Sinun tekstistäsi ymmärrän nyt, ettei edes kuolema toisi vapautusta Elisa-tuskasta!

 
At tiistaina, helmikuuta 12, 2008 9:49:00 ip., Anonymous Anonyymi said...

Tein 12kk:n sopimuksen Elisan Mobiililaajakaistasta viime elokuussa ja kun mikään ei pitänyt paikkaansa, irtisanoin sähköpostilla sopimuksen. Marraskuussa sain ilmoituksen, että sopimuksen purkaminen ei onnistu, koska se oli määräaikainen. Sain laskuja ja lähetin toistakymmentä eriävää mielipidettä, mutta vastaus oli aina: ei aihetta sopimuksen purkamiseen!

Joulukuun alussa suutuin tosi teolla ja käännyin kuluttajatoimiston puoleen. Kuukauden tappelun jälkeen Elisa suostui purkamaan sopimuksen ja sain tammikuussa jopa laajakaistamodeemin hinnan takaisin. Vielä tuon palautuksenkin jälkeen sain pari laskua. Viimein sain jostain Elisan asiakaspalvelupäällikön nimen selville ja kirjoitin tulikivenkatkuisen kirjeen hänelle sähköpostilla. Meni viikko ja kaikki oli hoidettu ja nyt Elisa on kuin ikävä muisto vain.

Jos asiat eivät mene toivomallasi tavalla, niin yritä kirjoittaa osoitteella pirjo.nevalainen@elisanet.fi ja kerro murheesi. Eiköhän ala tapahtua, mutta ehdottoman tiukka pitää olla!

Kannattaa käydä kaikki asiointi sähköpostilla, jolloin sinulle jää dokumentit kaikesta!

Toivotan onnea ja menestystä taistelussasi tätä Goljattia vastaan!

 
At keskiviikkona, helmikuuta 13, 2008 10:17:00 ip., Anonymous Anonyymi said...

EI VOI OLLA TOTTA!
Viitaten eiliseen kommenttiini vähän lisäystä, kuinka mahdottoman urakan edessä on taisteltaessa Elissan kanssa:
Sain tänään karhulaskun + 5 euroa Elisalta laskusta, jonka he ovat jo hyvittäneet!

 
At torstaina, helmikuuta 14, 2008 10:54:00 ip., Blogger ainailona said...

JP: On tää palveluyhteiskunta vaan kumma!

 
At torstaina, helmikuuta 14, 2008 10:54:00 ip., Blogger ainailona said...

Ally: Kiitos haasteesta! Osallistuma on tekeillä;)

 
At torstaina, helmikuuta 14, 2008 10:56:00 ip., Blogger ainailona said...

SÄ: Sanopas muuta! Kun hoidettavia asioita on miljoona, niin tämmönen kyttäily ottaa todella hermoon! Vieläkän ei mitään ole kuulunut.

 
At torstaina, helmikuuta 14, 2008 10:57:00 ip., Blogger ainailona said...

Pah44: Kiitos vertaistuesta;) Saas nähdä kuinka tässä käy. Avuton on asiakkaan olo joka tapuksessa.

Tsemppiä omiin taistoihisi.

 
At lauantaina, helmikuuta 23, 2008 12:32:00 ap., Blogger ainailona said...

Päivitys tähän tarinaan, missä ei ole toivomaani "tavoitetta" "vielä" "saavutettu": äidin suoraveloituslasku kyllä on kyetty pussittamaan, mutta ei tunnistamaan sitä, että laskutusperuste on kuollut aikoja sitten, saati sitten reagoitu vieläkään asialliseen nettilähestymiseeni.

Nyt kyllä on ihan pakko soittaa sinne ja jonottaa vaikka sangat huurusssa kunnes pääsee läpi.

Paska, mitä palvelua! Ja minä kun olen tähän asti aina uskonut nettipalvelun olevan se vaivattomin tapa lähestyä. Vaikka minun elisaa. Ahistaa.

 

Lähetä kommentti

<< Home